Aqua Aerobic

Czym jest Aqua Aerobic?

Aqua aerobic jest bezpieczną dla kręgosłupa i przyjemną dla ćwiczących formą aktywności fizycznej. Ćwiczenia odbywają się na pływalni, w rytm muzyki – która nadaje odpowiednie tempo oraz mobilizuje do wykonywania wysiłku. Instruktor znajdujący się na brzegu pokazuje ćwiczenia, które wykonują uczestnicy. Do ćwiczeń używane są także: pasy wypornościowe, hantle piankowe, ciężarki na kostki i nadgarstki, deski pływackie, rękawiczki oporowe i rurki piankowe. Ćwiczenia w wodzie są bardziej efektywne, ze względu na opór wody.

Dlaczego warto ćwiczyć?

Opór wody sprawia, że podczas zajęć aqua aerobic spala sie więcej kalorii (nawet 500 kcal w ciągu 45 minut) niż podczas zwykłych ćwiczeń. Gimnastyka w wodzie jest bardziej efektywna. Ciało staje się coraz bardziej jędrne i wysportowane.  Tkanka tłuszczowa redukuje się. Wygląd skóry poprawia się, redukuje się ewentualny cellulit.

Ruch w wodzie zwiększa odporność na osteoporozę.

Do zajęć nie jest potrzebna umiejętność pływania a same ćwiczenia nie są bardzo męczące dzięki wyporności wody. Aqua aerobic nie obciąża kręgosłupa, stawów, wiązadeł ani ścięgien – jest bardzo bezpieczną formą aktywności ruchowej.

Ćwiczenia w wodzie są dla uczestników zajęć wspaniałą zabawą. Likwidują stres i poprawiają samopoczucie. Wywołują relaks psychiczny i są aktywnym i przyjemny sposobem spędzania czasu.

Dla kogo jest zalecany Aqua Aerobic?

Aqua fitness jest zalecany niemal wszystkim: młodym i starszym, otyłym i szczupłym a nawet osobom po operacjach, kobietom w ciąży, osobom cierpiącym na osteoporozę i artretyzm, osobom mającym problemy z układem kostno-stawowym.

Aqua aerobic umożliwia dłuższe niż na lądzie wykonywanie ruchów i ćwiczeń wywołujących zmęczenie, za sprawą ciśnienia hydrostatycznego wody oraz siły wyporu. Wysiłek potrzebny do zachowania pionowej postawy ciała jest zredukowany do minimum, odciążone są także kręgosłup i stawy. Osoby korzystające regularnie z ćwiczeń w wodzie mogą liczyć na utratę wagi ciała, wzrost wytrzymałości organizmu oraz większą siłę mięśniową oraz ogólną gibkość i rozciągliwość ciała.

Komu polecamy aqua aerobic?

  • osobom nie potrafiącym pływać – zajęcia pomagają w oswojeniu się z wodą
  • kobietom w ciąży – do 6 tygodni przed porodem
  • osobom starszym
  • osobom zestresowanym
  • osobom po przebytych złamaniach, zwichnięciach, oraz skręceniach
  • osobom z nadwagą
  • osobom z bólami kręgosłupa oraz stawów
  • wszystkim, pragnącym zadbać o swoją kondycję i figurę

Przeciwwskazania do ćwiczeń:

  • przeciwwskazania okulistyczne
  • choroby laryngologiczne
  • problemy ginekologiczne
  • choroby układu krążenia
  • choroby układu pokarmowego
  • choroby układu oddechowego

  • Zrób prezent najbliższym
  • Zobacz prognozę pogody na najbliższe dni
  • Kołobrzeg to miasto o wieloletniej tradycji uzdrowiskowej
  • Najbliższe wydarzenia kulturalne w Kołobrzegu
Doris Spa - 78-100 Kołobrzeg, ul. Jana Kasprowicza 22 - tel. +48 94 35 233 72 - www.dorisspa.pl