ładowanie...
pl ↓
03.12 28oC

Zdrowie i Witalność

Przez cały Rok

Zadbaj z nami o swoje

Zdrowie i Witalność

Przez cały rok

ZADZWOŃ TERAZ BY POZNAĆ CENY!

HAPPY HOURS!

ZADZWOŃ DZIŚ DO GODZINY 17:00
I OTRZYMAJ 10% RABATU!

DZIKI WTOREK!

ZADZWOŃ TERAZ I ZAREZERWUJ SWÓJ POBYT
W KOŁOBRZEGU Z 5% RABATEM!

Dieta warzywno-owocowa

Dlaczego ta dieta leczy?

Dieta warzywno-owocowa jest niskoenergetyczna, oczyszczająca, pomaga organizmowi pozbyć się zalegających w nim toksyn i zbędnych substancji.  Jest postem leczniczym, uruchamia odżywianie endogenne - wewnętrzne, powodujące, że organizm pozbywa się złogów, nadmiarów, komórek zwyrodniałych.  Post skłania organizm do samoregulacji, przywrócenia prawidłowych funkcji. Spożywanie warzyw i owoców dostarcza niezbędnych witamin i minerałów, kiszonki zaś dostarczają probiotyków.

Korzyści jaki możesz uzyskać z diety warzywno-owocowej.

Reguluje pracę układu pokarmowego:

Ze względu na dużą zawartość błonnika w warzywach i owocach, który przeciwdziała zaparciom,  oraz na zawarte w kiszonkach prebiotyki czyli substancje ułatwiającej rozwój naturalnej flory bakteryjnej przewodu pokarmowego.

Likwiduje zapasy tłuszczu:

Utrata wagi jest w  przypadku tej diety tylko skutkiem ubocznym co nie zmienia faktu, że daje się zauważyć średnio 5% utratę wagi.

Usuwa kwas moczowy ze stawów:

Przy dnie moczanowej zaleca się stosowanie diety niskokalorycznej, zwłaszcza przez osoby otyłe. Dobre efekty przynosi dieta wegetariańska wzbogacona o jaja i nabiał. Wśród generalnych zasad dietetycznych należy zwrócić uwagę na regularność spożywanych posiłków... i ich ilość.  Duże znaczenie ma sposób przyrządzania potraw. Dania powinny być łagodne w smaku, pozbawione nadmiernych przypraw, chude, duszone na wodzie, gotowane na parze, a nie smażone na tłuszczu czy pieczone.

czytaj więcej...

Stabilizacja ciśnienia krwi:

Obserwacje potwierdzają dużą skuteczność diety warzywno-owocowej w redukcji nadciśnienia. Analizując mechanizm działania, okazuje się, że wszystkie właściwości tejże diety mają wręcz fenomenalne działanie w obniżaniu wysokiego ciśnienia, przede wszystkim... dlatego, że dieta dostarcza niewielkiej ilości energii, obniża insulinę, przywraca komórkom wrażliwość na insulinę, dzięki czemu dochodzi do redukcji masy ciała, a zwłaszcza tłuszczu trzewnego, z czym wiąże się obniżenie adipokin odpowiedzialnych za nadciśnienie. Wiadomo, że sól zatrzymuje wodę i podnosi ciśnienie, a ponieważ dieta ta jest uboga w sól, więc jest moczopędna i dlatego obniża ciśnienie. Rośliny są bogate w potas, który ma działanie obniżające ciśnienie. Zielone rośliny posiadają chlorofil, który jest źródłem magnezu i również błonnika, które także obniżają ciśnienie, jak wykazały to liczne badania epidemiologiczne. Metaanaliza wykazała, że przy obniżaniu ciśnienia szczególnie skuteczna jest dieta wegetariańska, która zmniejsza ryzyko nadciśnienia aż o 75 proc., zwłaszcza gdy wykluczy się produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak: mięso, nabiał i jaja. W powstawaniu nadciśnienia także biorą udział toksyczne wolne rodniki, hamujące produkcję tlenku azotu przez komórki śródbłonka, które wyścielają wnętrze ścian naczyniowych. Tlenek azotu jest ważnym czynnikiem, który sygnalizuje włóknom mięśni naczyń – rozkurcz, co obniża ciśnienie. Dlatego też w leczeniu nadciśnienia ważne są antyoksydanty, które zmiatają wolne rodniki, zwiększają produkcję tlenku azotu i obniżają ciśnienie. Dieta oparta na warzywach i owocach obfituje w antyoksydanty. Nawet samo zwiększenie konsumpcji warzyw i owoców w codziennym żywieniu, zwiększa korzystne antyoksydanty i także redukuje nadciśnienie.

czytaj więcej...

Wskazania i przeciwwskazania

Wskazania

  • Otyłość,
  • Nadciśnienie,
  • Choroba wieńcowa,
  • Cukrzyca,
  • Zaburzenia cholesterolu,
  • Choroba zwyrodnienia stawu i reumatoidalne zapalenie stawów (RZS),
  • Alergie,
  • Przewlekłe zapalenie wątroby,
  • Łuszczyca,
  • Wrzody żołądka,
  • Zespół jelita nadwrażliwego, zgaga, zaparcia.

Przeciwwskazania

  • Nadczynność tarczycy,
  • Zaawansowana choroba nowotworowa,
  • Gruźlica,
  • Niedoczynność nadnerczy,
  • Depresja,
  • Wiek przed okresem dojrzewania,
  • Ciąża i okres karmienia,
  • Zaawansowana niewydolność nerek, serca i wątroby.

Jakie produkty wchodzą w skład naszych posiłków?

Warzywa korzeniowe:

marchew, seler, pietruszka, pasternak, buraki.

Warzywa kapustne:

kapusta biała, kapusta czerwona, kapusta pekińska, kapusta bok choy, kapusta włoska, brukselka, jarmuż, kalafior, brokuły, kalarepa, brukiew, rzodkiew, rzepa, gorczyca, rzeżucha, rzodkiewka, rukola, rukiew wodna, musztardowiec i inne.

Zielone warzywa liściaste nie będące kapustnymi:

szpinak, wszystkie rodzaje sałat (np. sałata, rzymska, lodowa, masłowa, dębowa, karbowana) roszponka, mizuna, boćwina, botwinka, portulaka warzywna, natka pietruszki, koperek, bazylia, mięta, kolendra, szałwia, tymianek, rozmaryn, mniszek lekarski, pokrzywa, endywia i inne.

Warzywa cebulowe:

czosnek, cebula, por, szybiorek.

Warzywa dyniowate:

dynia, ogórki, cukinia, kabaczek.

Warzywa psiankowate (oprócz ziemniaków)**:

papryka, pomidory, bakłażan, a także inne warzywa tj. seler naciowy, cykoria, koper włoski, szparagi, kiełki warzyw dozwolonych w diecie (kiełki lucerny, jarmużu, pora, cebuli, buraków, rzodkiewki).

Owoce niskocukrowe o niskim ładunku glikemicznym:

m.in. cytryna, jabłka, grejpfruty, owoce jagodowe (min.truskawki, jagody), kiwi.

Przykładowy jadłospis

♦ Śniadanie ♦

Sok: grejpfrut i jabłko,

Zakwas buraczany,

Surówka: por, jabłko, maliny, zioła,

Surówka: kapusta pekińska, ogórek, cebula czerwona, sok z cytryny, zioła,

Gotowane warzywo: duszona cukinia z cebulką, pomidorami, papryka, ziołami sosem pomidorowym,

Dodatek: kiwi.

♦ Obiad ♦

Surówka: sałata lodowa, papryka czerwona, por, natka pietruszki, czosnek,

Surówka: ogórek kiszony, papryka żółta, cebulka czerwona, zielona pietruszka,

Zupa: krem cebulowy,

Gotowane warzywo: frytki z selera, pietruszki z sosem paprykowym,

Dodatek: marchewka słupki.

♦ Kolacja ♦

Sok: burak - jabłko,

Surówka: biała rzodkiew, marchew, szczypior,

Sałatka: seler, cebula czerwona, papryka zielona, rukola, natka pietruszki,

Gotowane warzywo: szaszłyk warzywny z sosem cebulowym,

Dodatek: papryka w paskach.

TA STRONA UŻYWA COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej o Polityce prywatności.